{{ getCount}}
LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA
{{ product.title }} +

{{ msg}}

Az örök kihívás: nagyvállalati mobileszköz-menedzsment

Mobileszköz menedzsment - már nem csak nagyvállalati körben jellemző, hogy a vállalati működésben egyre több mobil eszközt kell bevonjunk.

A telefonok mellett tabletek, leolvasó-eszközök, termelésirányításban használt eszközök jelennek meg.  A hatékonyságon, mobilitáson óriásit lendít az, hogy rugalmasan minden eszközünk hozzáférést biztosít a vállalati rendszerek részéhez, akár egészéhez is, egyben ez óriási veszélyforrás is.

Blogposztunkban utánajártunk, hogyan vonhatjuk ellenőrzésünk és irányításunk alá, és tehetjük biztonságossá a teljes céges mobil eszközparkot.

Hozd a saját eszközöd - a kezdetek

A BYOD-t, mint kifejezést először 2004-ben a BroadVoice amerikai VoIP szolgáltató használta az egyik szolgáltatásának népszerűsítésére, utalva arra, hogy a cég előfizetői a saját maguk által megválasztott eszközökön vehették igénybe a szolgáltatást és egyben megemlékezve a hetvenes évek amerikájában népszerű “hozd a saját söröd” (Bring Your Own Beer) party kifejezésre. A BYOD modell végül igazán az iPhone megjelenése és ezt követően az okostelefonok villámgyors térhódítása után terjedt el a köztudatban. Leginkább az Intelnek köszönhetően, a cég ugyanis - felismerve a trendet - 2009-ben engedélyezte alkalmazottainak a céges hálózatra való csatlakozást saját eszközeikről is.

2011 elejétől kezdődően aztán az Unisys és Citrix Systems által népszerűsített BYOD egyre nagyobb szeletet hasított ki a nagyvállalati szoftveres szolgáltatások piacából, olyannyira, hogy öt évvel később, 2016-ra, tíz amerikai nagyvállalatból már hatnak volt gondosan kialakított házirendje a felhasználók saját eszközeinek céges üzemeltetésére. Az iparági előrejelzések szerint 2022-re a kimondottan BYOD-ra épülő szolgáltatások piaca elérheti az évi 367 milliárd dollárt.

Több eszköz, nagyobb produktivitás - a komplexitás előnyei

Ez persze nem is csoda, hiszen ezek a megoldások számos előnnyel járnak. Az első és legfontosabb, a produktivitás növekedése, hiszen a felhasználók a saját eszközeik segítségével gyorsabban válaszolhatnak egy-egy megkeresésre, a hatékonyabb kommunikáció révén pedig lényegesen flexibilisebb munkarendben is dolgozhatnak a munkavállalók.

A saját eszközök engedélyezése szintén hozzájárulhat a dolgozói elégedettség növeléséhez, és jól kidolgozott IT házirenddel mindez végső soron akár a céges IT rendszerek védelmét is javíthatja, és akkor a költséghatékonyságról még szó sem esett, pedig ahogy a Cisco Systems pár éve kiadott éves jelentésében is megjegyzik, alkalmazottanként akár évi 350 dollár is megspórolható a BYOD segítségével.

Már az IoT-re is figyelni kell

Az utóbbi években a felhasználók saját eszközeinek menedzsmentjén túl új biztonsági kihívásokat is megjelentek. Bizonyos iparágakban a mobil technológia és az Internet of Things (IoT) alapú eszközök fejlődésével a vállalkozások egyre több folyamatot automatizálnak, kiküszöbölve számos költséges, manuális folyamatot. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy még tovább szaporodik a végpontok száma, ráadásul ezek egy része már szinte bárhol üzembe helyezhető, számos esetben mobil, automatikusan működő eszközt jelent, amelyeknek szintén kapcsolódnia kell a céges hálózatokhoz.

Elvárások a mobileszköz-menedzsmenttel szemben

A vállalati végpont menedzsment platformoknak a rendeltetésük betöltéséhez számos funkcióval kell rendelkezniük. A legfontosabb elvárások ezekkel szemben a következők.

  • Minden üzleti végpont menedzselhető legyen egyetlen egységes platformról.
  • Céges eszközflotta - kimondottan az adott feladatra használt céleszközök - könnyű üzemeltethetősége
  • Távolról végezhető manuális vagy automatikus alkalmazás frissítés az összes kapcsolódó eszközön.
  • A kapcsolódó készülékre a vállalati IT policyval kompatibilis biztonsági házirendek telepítése és azok naprakészen tartása.
  • Az üzleti alkalmazásokkal kompatibilis VPN üzemeltetése.
  • A munkavállalók saját készülékeinek céges hálózathoz kapcsolódásának biztosítása.
  • A kapcsolódó készülékek távoli törlésének lehetősége lopás/elvesztés esetén
  • Eszközhasználattal kapcsolatos tevékenységek nyomon követése
  • Fenyegetettséget és illetéktelen hálózati behatolást jelző rendszerek
  • API keretrendszer egyedi alkalmazások fejlesztéséhez.

Az Invitech által ajánlott SOTI ONE platform a fentieken túl számos high tech megoldással egyszerűbbé, okosabbá és megbízhatóvá teszi az ön mobil-és IoT eszközökön végrehajtott tranzakcióit. A teljes körű vállalati mobilitás menedzsment platform segítségével egy felületről felügyelheti az üzleti mobilitás valamennyi aspektusát, a fizikai eszközök nyomon követésétől kezdve egészen az alkalmazás-és tartalomkezelésig. Biztonságban tudhatja a vállalati adatokat és mobileszközöket, valamint a Geofencing segítségével akár az eszköz aktuális földrajzi helyzetéhez igazítva telepíthet irányelveket, alkalmazásokat és tartalmakat. Legyen szó akár egy vállalati telephelyről, egyetemi campusról, ipartelepről vagy logisztikai bázisról.

Az Invitech a kapcsolódó szolgáltatásán belül egyedi felmérést végez egy vállalat infrastruktúrájában előforduló mobileszközökről és azok használatával kapcsolatban. A konzultáció eredményeképpen szakmai javaslatot tesztünk a BYOD eszközök és az ipari felhasználású céleszközök központi kezelésével kapcsolatban. Igény esetén saját, Invitech adatközpontból hosztolt Enterprise Mobility Manegement szolgáltatásunk is alkalmazható, melynek üzemeltetését és karbantartását saját kollégáink végzik.

Széchenyi logo